12/11/2018
Wil jij meer kans maken om je nieuwe of bestaande website te laten ranken op Google?
Dan heb ik goed nieuws voor je…
We hebben alle methodes die jou kunnen helpen dit doel te bereiken op een rijtje gezet. En we vullen de lijst regelmatig aan met bredere informatie en/of nieuwe inzichten.
26 belangrijke SEO tips die jij kan toepassen om een nieuwe of bestaande website te laten ranken op Google. Onderverdeeld in 2 secties: On-page SEO en OFF-page SEO
Klik op een onderwerp in onderstaande lijst om er direct naartoe te springen.
Wat doet Seo of zoekmachine optimalisatie voor je website
Zoekmachineoptimalisatie is een verzameling strategieën en technieken die worden gebruikt om nieuwe websites te ranken op Google. Het helpt het aantal bezoekers van uw website te vergroten door een hoge positie in de zoekresultaten te behalen. Een belangrijk kenmerk van SEO is om uw website begrijpelijk te maken voor zowel gebruikers als de indexeer-robots van zoekmachines.
SEO helpt de zoekmachines erachter te komen waar een bepaalde pagina over gaat en hoe deze nuttig kan zijn voor gebruikers. In de huidige hoge mate van concurrentie is het absoluut noodzakelijk om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te staan, en dat komt met een efficiënte SEO-strategie . Veel mensen weten echter niet hoe een nieuwe website op Google hoog kan komen te scoren.
Laten we eens kijken naar de twee soorten SEO: Op-pagina SEO (On-Page) en buiten de pagina SEO (Off-page SEO).
Op-pagina SEO (On-Page SEO)
Op-Pagina SEO (On-page) is de praktijk van het optimaliseren van individuele pagina’s om een hogere ranking te verkrijgen en meer relevant organisch verkeer te verdienen. In dit stuk vindt je verschillende tips over on-page SEO (op de pagina):
1. Start de titel (title-tags) met uw doelzoekwoord:
Uw bedrijf / product staat mogelijk op de pagina met zoekresultaten van Google met het juiste zoekwoord, waardoor een enorme hoeveelheid verkeer naar uw website wordt geleid. Integendeel, een verkeerd of ongepast trefwoord kan de kans op een prominente plaats in google verder weg liggen dan gedacht.
De titel van een artikel bepaalt de inhoud en als zodanig is een trefwoord (keyword) rijke titel belangrijker voor Google. Over het algemeen geldt dat hoe dichter het trefwoord bij het begin van het title-tag komt, hoe meer gewicht het heeft voor zoekmachines. U kunt dit in actie zien door te zoeken naar het concurrerende zoek/trefwoord in Google.
Als je dit probeert en vervolgens hebt gezien, plaatsen de meeste pagina’s (die hoog scoren op concurrerende zoekwoorden) deze strategisch aan het begin van hun titels (title-tags). Hoewel dit niet verplicht is, is het verstandig om dit te doen, omdat het uw website relevanter maakt voor wat mensen zoeken.
2. Noem het focus-keyword in de eerste alinea of 100 woorden:
De ideale plek om zoekwoorden in een artikel te plaatsen, valt binnen de eerste 100 woorden. Er zijn veel mensen voor wie deze vanzelfsprekend zijn, maar een groot aantal bloggers geeft de voorkeur aan een lange intro voordat ze zich met een sleutelwoord bemoeien. Dit is af te raden vanwege de voor de hand liggende redenen dat Google het niet erg relevant zou vinden in de zoekresultaten.

Een sleutelwoord gebruiken aan het begin van een artikel maakt het voor google duidelijk waar uw artikel over gaat. Als u een zoekwoord in de buurt van het begin van het artikel plaatst, weet u zeker dat Google gemakkelijker inzicht heeft in het onderwerp en de relevantie van het artikel.
3. Gebruik uitgaande links:
Uitgaande links zijn de belangrijkste bron van meer aandacht voor uw website. Er zijn veel mensen die de fout maken om geen links naar andere websites / artikelen op te nemen.

Uitgaande links laten Google zien dat het artikel zowel geldig als informatief is en beide essentiële vereisten zijn voor het ‘ranken’.
Zorg er daarom voor dat u, als u dit nog niet doet, uitgaande links vanuit elk van uw artikelen toevoegt. Zorg ervoor dat de links relevant genoeg zijn voor uw inhoud en verwijzen naar authentieke en hoogwaardige bronnen.
4. Schrijf klik-waardige metabeschrijvingen voor elke pagina:
Metabeschrijvingen zijn een van de belangrijkste en meest zichtbare elementen – naast je title-tag en URL – die mensen overtuigen door te klikken.

Als u verkeer op uw nieuwste artikel en efficiënt op uw website wilt hebben, zorg er dan voor dat de metabeschrijvingen aantrekkelijk en informatief zijn. Ze moeten de nieuwsgierigheid van de kijker wekken binnen de limiet van 150 woorden.
Vergeet niet dat JIJ ook op een bepaald resultaat klikt na het lezen van de metabeschrijving. Dezelfde mentaliteit geldt ook voor het publiek. Besteed aandacht aan de metabeschrijvingen en je zult de resultaten hiervan terugzien.
5. Zet uw doelzoekwoord in de URL:
Aangezien zoekwoorden in wezen de ruggengraat vormen van on-page SEO, moet u veel aandacht aan hen besteden. Er is geen reden om ze niet op te nemen in uw URL’s. De inclusie heeft zijn voordelen. Wanneer u het getargete zoekwoord verwerkt in de URL, zorgt u ervoor dat Google een andere reden heeft om uw artikel als relevanter voor een bepaalde zin te beschouwen.
6. Voeg trefwoorden strategisch toe aan uw bericht:
Strategische plaatsing van zoekwoorden is van cruciaal belang voor het succes van een bericht en het netto verkeer op uw website. Aangezien zoekmachines steeds verfijnder worden, volstaat het niet om artikelen willekeurig met zoekwoorden te vullen en te hopen op relevantie in de zoekresultaten.

Strategische plaatsing van genoemde zoekwoorden is nu van cruciaal belang voor uw SEO-succes. Opmerking: forceer geen zoekwoorden. Plaats ze waar ze zinvol zijn.
7. Plaats voldoende inhoud:
Studies hebben aangetoond dat meer inhoud helpt om de positie op Google te verbeteren. Een doel van ongeveer 2000 woorden moet in elk artikel worden geplaatst, met een minimum van ca. 1000 woorden. Dit zal zeker inhouden dat het verkeer meer tijd spendeert op uw site en uw pagina dus meer bekendheid creert.

Meer inhoud is meer informatie
Langere inhoud helpt niet alleen meer zoekwoorden toe te voegen, maar er is ook een natuurlijke nadruk op informatie. De authenticiteit van een bericht neemt toe met langere tekst, wat betekent dat Google het zou herkennen als iets dat relevanter is dan een kortere en beknopte tekst. Omdat zoekpatronen tegenwoordig synoniem zijn voor long tail-zoekwoorden, verbetert een langere tekst ook de kans dat uw artikel / website hoger scoort dan andere.
De authenticiteit van een bericht neemt toe met langere tekst, wat betekent dat Google het zou herkennen als iets dat relevanter is dan een kortere en beknopte tekst. Omdat zoekpatronen tegenwoordig synoniem zijn voor long tail-zoekwoorden, verbetert een langere tekst ook de kans dat uw artikel / website hoger scoort dan andere.
Voldoende kennis over het onderwerp
Terwijl je een artikel schrijft waar je de aandacht van mensen op wilt vasthouden, moet je eraan denken om goed onderzoek te doen voordat je het eerste woord schrijft. Zorg ervoor dat alle relevante informatie beschikbaar is voordat je begint. Goed onderzoek resulteert in flair, wat op zijn beurt helpt in lang en uitgebreid schrijven.
Bovendien moet de grammatica onberispelijk zijn. Artikelen die vol zitten met fouten, duiden op incompetentie en onachtzaamheid.
Het perfecte stuk is zowel gedetailleerd als grammaticaal nauwkeurig.
8. Maak gebruik van interne koppelingen:
Intern linken is van cruciaal belang voor het verlagen van het bouncepercentage en de optimalisatie van uw website, omdat deze links bevatten naar de verschillende pagina’s van hetzelfde domein. Wanneer interne links aanwezig zijn, blijven de gebruikers / kijkers langer op uw website en neemt ook het siteverkeer toe. Het verbetert de navigatie-ervaring voor de gebruiker.
Bouncepercentage
Het bouncepercentage wordt gemeten aan de hand van hoeveel gebruikers slechts één pagina bezoeken en vervolgens de site weer verlaten. Gemakkelijke en toegankelijke interne koppelingen zullen dit uiteraard verminderen, omdat gebruikers naar andere relevante artikelen worden geleid.
Ook zijn Google-robots ontworpen om gedragspatronen van gebruikers na te bootsen en uw website te evalueren. Een slim en efficiënt netwerk van links op de pagina’s helpt deze robots (crawlers) om delen op uw site te vinden die niet vaak worden gevonden door de gebruikers, waardoor de positie van uw site wordt verhoogd.
Wikipedia is een mooi voorbeeld in het gebruik van interne links, dit wordt gelijk duidelijk wanneer u een van hun pagina’s bezoekt. Ze voegen trefwoord-rijke interne links toe aan elk item.
Overdrijf het echter niet. Er wordt geadviseert tot een eenvoudige (en veiliger) benadering. Zorg indien mogelijk voor een link naar 2 tot 4 oudere berichten wanneer je een nieuw bericht publiceert, of sla een concept op als u meer over een specifiek woord wilt vertellen en maak de link naar het nieuwe artikel later aan.
9. Afbeeldingen optimaliseren en beschrijven:
Zorg ervoor dat de afbeeldingen op uw website bestandsnamen hebben die het doelzoekwoord bevatten van de tekst waarover u schrijft. Ook moet uw doelzoekwoord deel uitmaken van de Alt-tekst van uw titelafbeelding .

Dit zal de optimalisatie voor uw artikel sterk verbeteren en ook een duidelijker beeld voor de zoekmachines creëren voor de relevantie van uw artikel / pagina.
Afbeeldingen vormen een belangrijk onderdeel van elke website omdat ze pagina’s zowel visueel aantrekkelijk als informatief maken. Het optimaliseren van uw afbeeldingen zou op natuurlijke wijze uw ranking moeten verbeteren. Ook krijgen de afbeeldingen een hoge rang bij het zoeken naar afbeeldingen in Google.
10. Target minder competitieve -specifieke zoekwoorden:
Lange staart (of specifieke) sleutelwoorden zijn korte vragen die specifieker (en dus meestal langer) zijn dan meer conventionele “hoofd” sleutelwoorden.

Lange staart-zoekwoorden krijgen minder zoekverkeer, maar hebben meestal een hogere conversiewaarde, omdat ze zich richten op een specifiek product. -Yoast
bron
Lange staart-zoekwoorden zijn meer gericht en minder concurrerend dan zoekwoorden op korte termijn. Als je net de SEO-campagne voor een geheel nieuwe website bent begonnen, zou ik u zeker aanraden om u te concentreren op long-tail-zoekwoorden.
Waarom nog specifieker zijn?
De waarheid is dat u uw nieuwe website niet kunt laten hoog scoren met één zoekwoord. Proberen om je nieuwe blog te optimaliseren om te scoren voor ” SEO ” is nauwelijks mogelijk.
Bekijk de Google-resultaten voor dit zoekwoord (zoek op SEO).

Zoals je kunt zien in de bovenstaande afbeelding, zijn er 642.000.000 zoekresultaten voor dit enkele woord, een enorm aantal.
Moet je daarom opgeven en stoppen?
Natuurlijk niet! Juist hier komen de long tail-zoekwoorden en de juiste pagina-optimalisatie om de hoek kijken.
Richt je op long tail-versies van het trefwoord ‘SEO’ met één woord.
U kunt bijvoorbeeld ‘ basis SEO-tips voor beginners ‘ targeten in uw nieuwe SEO-campagne. Dit long tail-trefwoord is minder concurrerend dan ‘SEO’.
Twee dingen om te onthouden zijn:
- het sleutelwoord zo lang mogelijk te maken en
- de trefwoordplanner van Google te gebruiken om een relevant sleutelwoord te vinden voor toekomstige referenties.
De vraag hoe de ranking van zoekmachines kan worden verbeterd, komt veel voor, maar velen van ons zien het belang van zoekwoorden over het hoofd als een grote bijdrage aan het verkeer en de plaats op google.
11. Gebruik LSI-sleutelwoorden in uw pagina of berichtinhoud:
LSI-sleutelwoorden zijn de synoniemen en variaties van uw belangrijkste zoekwoorden die mogelijk in de vorm van een zin of woord zijn.
Latente semantische indexering (LSI)
deze trefwoorden maken deel uit van het algoritme van Google om de zoekpatronen van gebruikers te begrijpen en gebruikers de beste inhoud voor hun zoekopdrachten te bieden.
Hoe vindt ik die LSI-Sleutelwoorden?
Dat is heel eenvoudig.
Stel dat uw hoofdzoekwoord ‘SEO-technieken‘ is . Ga naar Google en zoek naar uw doelzoekwoord en scroll omlaag naar het gedeelte ‘Zoekopdrachten gerelateerd aan …’ aan de onderkant van de pagina:

LSI Graph en Google Trends zijn gereedschappen die u eveneens voor dit doel kunt gebruiken.
12. Zorg ervoor dat uw site supersnel is :
Een trage website is niet alleen slecht voor de eindgebruiker, maar ook voor zoekmachine-optimalisatie.

Zo kan een trage website ervoor zorgen dat uw site lager in de zoekresultaten van de zoekmachine staat. Dat vertaalt zich in minder paginaweergaven en minder advertentie-inkomsten of klantconversies voor u.
Er zijn een aantal manieren om een site te optimaliseren voor een betere snelheid .
Hostingpakket upgrade
Allereerst moet u uw hostingplan upgraden en het plan waarmee u bent begonnen opnieuw bekijken wanneer u uw website voor het eerst lanceerde.
VPS hosting is waarschijnlijk de optie die u wilt gebruiken. Het is ‘in de cloud’, wat betekent dat het wordt verspreid over meerdere computers, soms zelfs honderden. Het is minder duur en flexibeler dan Dedicated Servers. Een voorbeeld van een goede partij voor snelle hosting en veel flexibiliteit is bijvoorbeeld [eafl id=”103″ name=”Vimexx.nl” text=”vimexx.nl”]
Begrijp de basis van hoe http werkt
Het begrijpen van HTTP-verzoeken is een andere manier om de sitesnelheid te verhogen, omdat te veel aanvragen altijd een pagina vertragen. Als je voor jezelf hier een klein beetje meer van weet, weet je ook hoe je de vertragingen leert herkennen. om je op weg te helpen kan je hier het een en ander lezen over http.
Optimaliseer (lees: verklein) afbeeldingen
Gebruik Photoshop, Gimp of een ander programma om afbeeldingen te optimaliseren die u aan uw webpagina wilt toevoegen, hoe groter de afbeeldingen, hoe langzamer de site snelheid. Alle afbeeldingen die je wilt laten zien moeten eerst door de gebruiker gedownload worden. U kunt de resolutie of grootte wijzigen zonder de beeldkwaliteit volledig op te offeren, en dit zorgt ervoor dat uw site zowel interessant als vlot blijft.
Verwijder overbodige plugins
Plug-in vervuiling vertraagt de siteprestaties aanzienlijk door te veel extra bestanden te maken, waardoor de laadtijd toeneemt.
Het is het beste om het gebruik van plug-ins zoveel mogelijk te vermijden, en hoewel het niet ideaal is om er helemaal vanaf te komen, zijn er manieren om de algehele telling te verminderen.
Bekijk regelmatig plug-ins en gebruik of zoek naar alternatieven, zoals het toevoegen van links naar uw voetteksten, waar mogelijk.
Afgezien van het opnemen van ruimte, zijn verouderde WordPress-plug-ins vaak verantwoordelijk voor kwetsbaarheden in de beveiliging, omdat het een code-pakket van een derde partij is.
Dus probeer te minimaliseren op plug-ins, zowel voor snelheid als voor beveiliging.
Caching
Caching houdt in dat de server de pagina die moet worden getoond al klaar heeft staan voor een nieuwe bezoeker. In plaats van de gegevens die moeten worden weergegeven uit de database te moeten laden spring een kopie er van supersnel naar voren. Caching biedt bezoekers sneller toegang tot de pagina. Veel hostingproviders bieden caching aan vanaf een bepaald pakket.
13. Uw website moet mobiel vriendelijk zijn
Mobielvriendelijke websites moeten op een gebruiksvriendelijke manier op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets worden weergegeven. Dit betekent dat wanneer een gebruiker de site ophaalt op zijn smartphone, hij of zij niet hoeft te knijpen en in te zoomen om de inhoud te lezen en op links te klikken.

Dit maakt het gemakkelijk te lezen en eenvoudig te gebruiken op een smartphone, en helpt lastig-browsen door knijpen en scrollen onnodig te maken.
Aanbevolen door Google is een Fluid Responsive Design. Dit houdt in dat je website geschikt moet zijn zichzelf aan te passen naar hoe de gebruiker zijn of haar telefoon of tablet vastheeft. Een responsief ontwerp
Responsive (responsief ) ontwerp
Responsief (responsive) ontwerp beschrijft een website die zich dynamisch aanpast aan de breedte van het apparaat of de browser waarop deze wordt weergegeven. Responsief ontwerp maakt gebruik van een basiscode die op honderden apparaten werkt. Uiteraard komt meer mobiele vriendelijkheid overeen met meer kijkers, wat betekent dat er meer verkeer op uw site staat.
Gebruik de mobielvriendelijke testtool van Google om te zien of pagina’s op uw site mobielvriendelijk zijn of niet.
Off-page SEO
Off-page SEO verwijst naar de technieken die verder gaan dan uw website. Mensen associëren off-page SEO met linkbuilding, maar het is meer dan dat. De verschillende tips die hiermee verband houden zijn:
14. Bouw alleen backlinks van hoge kwaliteit:
Linkbuilding is de belangrijkste – en de meest uitdagende – SEO-strategie. De waarheid is, zonder enige backlinks van hoge kwaliteit, zal uw website niet hoog scoren voor concurrerende en high traffic-trefwoorden.
Er zijn veel partijen te vinden die dit voor je kunnen doen. Een voorbeeld hiervan is het team van [eafl id=”86″ name=”PayPro – linkbuildingmasters” text=”LinkBuilding Masters”]. Een team wat klaarstaat om voor een laag bedrag je website te laten voldoen aan alle punten die belangrijk zijn voor een betere ranking op Google.
De websites met de meest waardevolle en relevante backlinks zullen uiteindelijk over de rest gaan. Maar het lastige is dat je die backlinks van goede kwaliteit krijgt? Nou, vandaag ga ik je een van mijn favoriete tactieken laten zien om backlinks van hoge kwaliteit te krijgen.
15. Broken Link Building:
De gebroken link tactiek voor het opbouwen van links gaat over het identificeren van verbroken koppelingen op websites die u bezoekt en mogelijk te maken hebben met uw niche.

Het belangrijkste doel is om de gebroken link te laten vervangen door een actieve/werkende link die naar uw inhoud verwijst.
Deze techniek creëert een belangrijke mogelijkheid voor het bouwen van een SEO-link omdat niemand gebroken links op hun website wil hebben.
Als u verbroken links op een website vindt, kunt u contact opnemen met de eigenaar van de website en hem hierover informeren (meestal via een contact adres onderaan de pagina). De kans is groot dat u hem een plezier doet door een gebroken link aan te wijzen, hierop kan je dan vriendelijk een vervangende link aandragen naar uw relevante bron. Natuurlijk moet de vervanging – uw artikel – informatief en nuttig zijn voor hun publiek, aansluiten op de content.
16. Broken-links vinden op webpagina’s om met jouw content te vervangen
Je hebt hiervoor een hulpmiddel nodig. In mijn ervaring is Check My Links de beste gratis tool om te gebruiken voor het bouwen van verbroken links .
Het is een eenvoudige Google Chrome-extensie. Eerst moet u de extensie installeren in uw Google Chrome-browser. Na installatie verschijnt het als een klein vinkje naast uw adresbalk. Wanneer u erop klikt, worden onmiddellijk alle links op een bepaalde webpagina gescand. Als een link verbroken of dood is, wordt deze rood gemarkeerd en wordt de fout direct naast de tekst weergegeven (bijv. “404”).
Stel dat je een website hebt over ‘virtuele hulp’. Ga naar Google en zoek met een van de volgende zoekreeksen.
virtuele assistent intitle: resources virtuele assistent inurl: resources virtuele assistent inurl: handige links virtuele assistent + "nuttige links" virtuele assistent + "hulpmiddelen"
U krijgt vergelijkbare resultaten als deze:
Als u gebroken koppelingen wilt detecteren, opent u alle resultaten één voor één en scant u elke pagina met de plug-in Controleer mijn koppelingen. Als je er een hebt gevonden, schrijf dan een e-mail naar de eigenaar van de website over de dode link en vraag hem vriendelijk om deze te vervangen door je actieve pagina.
17. Skyscraper-techniek:
De wolkenkrabbertechniek is een populaire en effectieve methode, geïntroduceerd door Brian Dean, om de zoekresultaten te verbeteren en de relevantie van uw website te vergroten.
Het gaat om drie stappen:
Zoek een koppelbaar activum dat u keer op keer kunt gebruiken, een voordeel dat zowel informatief als geweldig is. Authenticiteit is hier de ‘naam van het spel’.
Verbeter vervolgens wat er is door de inhoud langer te maken met relevantere zoekwoorden.
Tot slot kunt u contact opnemen met de juiste mensen: zij die in uw niche werken en websites hebben die vergelijkbaar zijn met de uwe. In plaats van willekeurige, koude e-mails te verzenden, is het beter om contact op te nemen met mensen die daadwerkelijk een reputatie hebben in het bedrijf. Door een koppeling naar hun pagina’s krijgt u een enorme boost in het verkeer.
18. Gastografiemethode:
Een andere linkbuildingtechniek die gebruik maakt van infographics. Met deze methode, in plaats van het publiceren van een infographic en andere mensen te smeken om het te delen, dwingt u hen om het op hun site vrij te geven in ruil voor unieke inhoud.
De volledige stappen zijn:
- plaats een infographic op uw site
- zoek sites die over het onderwerp van uw infographic schrijven
- toon ze uw infographic
- bied hen unieke content
- haal uw contextuele backlinks terug in ruil
19. Gastpost op relevante blogs
De voordelen van bloggen door gasten zijn duidelijk:
- Je maakt backlinks van autoriteitssites.
- Mensen kijken naar je als een expert.
- Gericht verwijzingsverkeer loopt over naar uw site.
een. Blogs zoeken naar gastpost via zoekstrings van Google:
Hier zijn enkele zoektermen:
– schrijf ons ‘uw onderwerp’
– uw zoekwoord + ‘gastbericht door’.
Stel dat je onderwerp de virtuele assistent is . Ga naar Google en zoek naar ” virtuele assistent ” + ” gastpost door ”
Je kunt ook Google reverse image search gebruiken, Twitter en Google gebruiken om meer posts te vinden en ga naar alltop.com met een volledige lijst van de beste blogs op het net.
b. Het onderzoeken van je doelbloggers is belangrijk wanneer je de winnaars van de verliezers moet scheiden en ze gezellig wilt maken door ze in te zetten op Twitter / Facebook of via e-mails.
c. Zoek een goed en passend onderwerp om een gastpost over te schrijven. Een vleesgerelateerde post op een veganistische blogsite wordt bijvoorbeeld geweigerd, dus het is belangrijk om te weten waar je mee te maken hebt.
d. Heb een geweldige pitch klaar om bloggers te overtuigen om je te laten schrijven voor de gastpost voor hen.
e. De laatste stap is om alle opmerkingen snel en volledig op te volgen.
20. Antwoord op Quora:
Quora is een website waar de gebruikers de inhoud volledig zelf genereren. Ze plaatsen vragen via threads en andere gebruikers beantwoorden deze.
Het is eigenlijk een yahoo-antwoorden type sociaal netwerk dat werkt als een internetforum. Zowel threads als antwoorden kunnen “upvotes” ontvangen, wat betekent dat het antwoord waardig en populair was. De antwoorden met de meeste upvotes staan bovenaan de lijst.
Quora is geweldig voor:
- Paginas die afhankelijk zijn van verkeer voor inkomsten (advertentie-uitgevers, partnersites, uitgevers van inhoud).
- Sites die informatieproducten verkopen.
- Websites die producten verkopen (SEO-tools, sneakers voor kinderen, koffiemolens).
- Bloggers die zich willen vestigen als een autoriteit op hun onderwerp.
21. Reacties op blogs:
Reageren op blogs helpt bij het maken van backlinks, die op hun beurt verkeer voor je blog creëren. De meeste van deze links zijn waardeloos en hebben dus weinig waarde, maar het proces is nog steeds nuttig. Voor nieuwe blogs helpen opmerkingen – door gebruikers gegenereerde inhoud – om een website sneller te laten indexeren. Met opmerkingen kunt u verwijzingsverkeer naar uw blog stimuleren.
Het is echter belangrijk om een waardevolle opmerking te plaatsen. Regelmatig commentaar geven is de beste manier om persoonlijk contact te leggen met een blogger. Hoewel het de tijd kan nemen om deze verbindingen tot stand te brengen, wordt u opgemerkt door de beheerder van de site en andere co-bloggers die op lange termijn winstgevend kunnen zijn.
22. Wees actief op sociale media
Hoewel Google niet veel aandelen op sociale media heeft wat ranking betreft, kunt u de populariteit en het verkeer van uw site verbeteren door actief te zijn op Facebook, Google+ of Twitter. Hoe meer u links naar uw blogs plaatst op sociale netwerken, hoe groter de kans dat mensen uw blog bezoeken, waardoor het verkeer toeneemt.
23. Promoot je nieuwe blog
Het promoten van je blogs is belangrijk om mensen op de hoogte te stellen van het bestaan en om het verkeer te verbeteren. Hoe meer u promoot, hoe beter de relevantie van uw blog wordt weergegeven en hoe populair de populariteit wordt. Voordat u uw nieuwe inhoud publiceert, moet u contact opnemen met een invloedrijke blogger in uw branche. Zodra uw inhoud is gepubliceerd, deelt u deze op sociale media en vermeldt u de mensen waarnaar u hebt verwezen. Telkens wanneer u iemand noemt, voeg een link naar iemands artikel toe en informeer die persoon door een e-mail te sturen.
Met LinkedIn kun je in een invloedrijke bloggers-inbox komen, ook als je hun e-mailadres niet hebt. Neem contact op met mensen die vergelijkbare inhoud hebben gedeeld met het item dat u zojuist hebt gepubliceerd en maak de inhoud indien mogelijk in een video om een heel ander publiek aan te spreken.
24. Blijf op de hoogte met het algoritme van Google
Google werkt het zoekalgoritme regelmatig bij. Zo heeft zij dit jaar nog belangrijke wijzigingen aangebracht in AdWords, rechterkolomadvertenties volledig verwijderd en 4-ad-topblokken bij veel commerciële zoekopdrachten uitgerold.
Kies de juiste plekken om aan je informatie te komen
‘Ik las op facebook dat… Iemand tweette het volgende…..’ Erg leuk allemaal maar zoals we allemaal kunnen waarderen is een goed onderbouwde conclusie veel waardevoller dan een spreuk op een tegeltje. Kies er daarom voor om je te laten informeren vanuit bronnen die een gevestigde naam hebben om dit soort nieuws aan de man te brengen.
Pagina’s waar je up-to-date informatie kunt vinden over geverifieerde veranderingen bij google zijn bijvoorbeeld Moz.com enSearchEngineRoundtable.com.
25. Volg de richtlijnen van Google
Veel SEO-professionals en webmasters beschouwen Google als een gigantisch, meedogenloos regime. Velen zeggen zelfs dat ze hun eigen “Doe niet gemeen” lijfspreuk niet volgen als het gaat om SEO’s. Google is de internetpolitie, enzovoort.
Verbaas je over hoe transparant Google eigenlijk is als het gaat om kwaliteit
Zoals de meeste regimes, vertelt Google ons voortdurend dat ze hun best doen om transparant te zijn. Dat is immers wat de mensen willen horen, en ik kan niet zeggen dat ze zich hier niet aan houden. Google is immers een transparante onderneming die ernaar streeft zijn mensen duidelijk heid te bieden. Verrassend genoeg zijn de meeste overheden of bedrijven best transparant. Je hoeft alleen maar de juiste informatie te lezen/vinden of op een andere manier te luisteren.
Wordt je niet graag verrast? laat je informeren
Grote veranderingen worden niet geïmplementeerd zonder eerst te worden opgeschreven. Het zou daarom geen verrassing moeten zijn dat de algoritmen voor het verlagen van de positie die Google ontwikkelt ergens staan omschreven. En dat zijn ze dan ook. In de eerste plaats hoeft u alleen de kwaliteitsrichtlijnen voor webmasters niet te schenden en websites van betere kwaliteit te bouwen. Als je informatief bent, zal Google dit belonen.
Deze kwaliteitsrichtlijnen hebben betrekking op de meest voorkomende vormen van misleidend of manipulatief gedrag, maar Google kan altijd negatief reageren op andere misleidende praktijken die hier niet worden vermeld. Doe ethisch onderzoek voordat je een wijziging doorvoert.
26. Content is voor je publiek, niet de machines
Schrijf pagina’s voornamelijk voor je gebruikers, niet voor zoekmachines. Laat bezoekers niet bedrogen uitkomen. Vermijd trucs om de positie van zoekmachines te verbeteren. Een goede vuistregel is of u zich op uw gemak voelt als u precies uitlegt wat u heeft gedaan met uw website of content aan een concurrent, of aan een medewerker van Google.
Stel je zelf korte vragen:”Helpt dit mijn gebruikers? “Schrijf ik dit om gevonden te worden, of voor een bezoeker die er waarde aan kan hechten.”
Denk na over wat uw website uniek, waardevol of boeiend maakt. Zorg dat uw site opvalt ten opzichte van anderen in uw vakgebied. ”
Deze richtlijnen zijn absoluut, aangezien Google de populairste en meest efficiënte zoekmachine is die er is.
Tot Slot
Tot slot, webpagina’s kunnen van cruciaal belang zijn voor onze bedrijven en vindbaarheid, maar het zijn de trefwoorden en nog belangrijker, de ranking die ons de organische aandacht geeft of interessant maakt.
Om je naam in de branche te behouden, is het belangrijk dat de website relevant is voor de zoekcriteria van de gebruiker.
Als u zich afvraagt hoe u een gloednieuwe website kunt laten scoren, onthoudt dan dat de 23 in dit artikel genoemde methodes absoluut essentieel zijn voor dat doel. Want feit is, dat wat Google belangrijk of relevant acht, is wat aan het publiek zal worden getoond.
Laat me weten in de opmerkingen of deze tips je hebben kunnen helpen. Is er iets dat je mist of waarvan je graag meer had willen lezen hoor ik het graag!
Bedankt voor alle suggesties en mogelijkheden. We gaan er wat mee doen. Eigenlijk nog een vraag die onbeantwoord is; Heeft een site die je maakt in Google sites automatisch een autoriteit score van 100%?
Hoi Abraham,
Nee helaas. Autoriteit moet opgebouwd worden. Iedere ‘nieuwe’ website begint met een autoriteit van 0. Of je bouwt middels Google sites of je eigen hosting maakt geen verschil. Naarmate je meer artikelen plaatst, en duidelijk verstand hebt van je onderwerp, en dit onderbouwd, groeit autoriteit met je mee.